Challenges of Developing the Institutional System of Public Education in the 1920’s in Hungary
DOI:
https://doi.org/10.15170/Dike.2022.06.02.03Kulcsszavak:
Kuno Klebelsberg, cultural supremacy, institutions of public education, developing schools, Horthy-Era, ideological educationAbsztrakt
The issue of developing the institutional system of public education significantly determined the area of Hungarian cultural policy in the period following the First World War. As a result of the territorial losses, the reorganization of the public education system became necessary from an administrative position, besides this, the country did not have an acceptable number of public education institutions, and even the condition of the existing schools was not satisfactory in several cases; all of this could not serve the idea of national education appropriately to the era. An identifying politician of the era was Kunó Klebelsberg, who started the building of elementary schools based on the concept of cultural supremacy to deal with the uneducated crowds and to improve the Hungarian economy through the people’s knowledge. He has initiated enormous improvements, such as the construction of thousands of new school classrooms and teachers’ apartments in just a few years, based on the Act VII of 1926 on the Establishment and Maintenance of Village Schools initiated by him.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Open Access politika: A folyóirat nyílt és korlátlan hozzáférést biztosít a tartalmához. Bárki jogosult a közzétett tartalmak letöltésére, felhasználására, nyomtatására, terjesztésére és/vagy másolására a nemzetközileg elfogadott tudományetikai normáknak megfelelően.
A folyóirat (Kiadó) szabadon elérhetővé és letölthetővé teszi a cikkeket saját hivatalos, kiadói honlapján, időbeli korlátozás nélkül. A cikk első közzétételének joga kizárólagosan a Kiadót illeti. A Szerző elfogadja, hogy a Kiadó a cikket oly módon teszi közzé, hogy a cikk felhasználási jogaira bármely harmadik fél számára az első közzétételt követően a Creative Commons Attribution-NonCommercial-SharAlike 4.0 (CC-BY-NC-SA 4.0) licenc feltételek az irányadók. A Kiadó e licensz keretében átalakíthatja a cikket tetszőleges elektronikus formátumba, a cikket számítógéppel vagy elektronikus adathordozóra másolhatja. A Kiadó a cikk közlési és felhasználási jogát megoszthatja bármely harmadik féllel, illetőleg e jogokat bármely harmadik féllel közösen gyakorolhatja. A Kiadó a Szerző nevében felléphet a cikkel kapcsolatos jogsértések, jogtalan felhasználás és szellemi tulajdon sérelmét jelentő magatartások esetén. Gyakorolhatja mindazon jogokat, amelyeket a fent megjelölt „CC BY NC SA 4.0” licenc feltételek lehetővé tesznek harmadik felek számára.