Bogács a térképen: fürdőturizmusból önálló márka?

Szerzők

  • Ákos Szántó Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  • Ádám Gyurkó Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  • Brigitta Pécsek Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
  • Orsolya Somodi-Tóth Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.15170/TVT.2025.10.03.01

Kulcsszavak:

fürdőturizmus, települési márkaépítés, turisztikai marketing, vonzerőleltár

Absztrakt

A kutatás célja Bogács turisztikai vonzerejének és marketingpotenciáljának vizsgálata. Központi kérdése, hogy a gyógyfürdőre épülő kínálat elegendő-e egy önálló desztinációs márka kialakításához, vagy inkább kiegészítő szerepet tölt be a térség turizmusában. Az elemzés alapját három hallgatói csoport (Eszterházy Károly Katolikus Egyetem) projektmunkái, közösségimédia-anyagai és három prominens személlyel készült interjúk adták, kiegészítve a KSH statisztikai adataival. Az eredmények rámutattak, hogy Bogács turisztikai kínálata szinte kizárólag a gyógyvízhez kötődik, míg a bor- és gasztroturizmus, a rendezvények, a kulturális és természeti értékek csupán kiegészítő szerepet játszanak. A település önálló márkává válását leginkább a magasabb kategóriájú szálláshelyek hiánya akadályozza. Következtetésként megfogalmazható, hogy Bogács Eger közelsége ellenére is erős turisztikai márkává válhat, ha célzott infrastrukturális fejlesztések, differenciált márkaépítés, valamint a kerékpáros, lovas és rendezvényturizmus, továbbá a horgásztó körüli infrastruktúra fejlesztése megvalósul.

Downloads

Megjelent

2025-10-14

Hogyan kell idézni

Szántó, Ákos, Gyurkó, Ádám, Pécsek, B., & Somodi-Tóth, O. (2025). Bogács a térképen: fürdőturizmusból önálló márka?. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 10(3). https://doi.org/10.15170/TVT.2025.10.03.01

Hasonló cikkek

<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.