ÉRTÉK-E ZÖLDNEK LENNI? ZÖLD SZÁLLODÁK ÉS VENDÉGEIK

Szerzők

  • Katalin Ásványi Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing-, Média- és Designkommunikáció Tanszék
  • Zita Komár Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing-, Média- és Designkommunikáció Tanszék

Kulcsszavak:

zöld turizmus, zöld szálloda, zöld turisták

Absztrakt

Napjainkban a zöld értékrend kialakulása a turizmusban mind kínálati, mind keresleti oldalon egyre
erőteljesebb. Egyre több vendég számára jelenik meg kritériumként a szállások kiválasztásakor, hogy
utazásuk során milyen mértékben tudnak alkalmazkodni zöld értékrendjükhöz. A zöld szállodák fogalma a
magyar szállodapiacon is az utóbbi évtizedekben került fókuszba. Több kutatás is rávilágít arra, hogy a zöld
fogyasztói értékek tekintetében több szempontból is különbségek vannak. Kutatásunk célja, hogy
azonosítsuk a Zöld Szálloda díjnyertes szállodák esetén a „zöld” jellemző, mint érték alkotóelemeit,
valamint feltárjuk ezen elemek fontosságát a szállodai vendégek véleménye alapján. Primer kutatásunk
során a szállodai vendégek visszajelzéseit elemezzük a szallas.hu adatbázisát felhasználva saját elemzési
keretünk mentén. Az elemzés során feltérképezzük és azonosítjuk azokat az értékeket, melyeket a vendégek
a zöld szállodákhoz kapcsolnak, mely rámutat, hogy fontos lenne a zöld jelző pontosítása és a zöld
értékekkel kapcsolatos átfogó edukáció megteremtése a fogyasztók számára.

Downloads

Megjelent

2021-06-23

Hogyan kell idézni

Ásványi, K., & Komár, Z. (2021). ÉRTÉK-E ZÖLDNEK LENNI? ZÖLD SZÁLLODÁK ÉS VENDÉGEIK. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 3(1). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/tvt/article/view/4369