A nemzetközi kereskedelem modellezése heterogén termékek esetén

Szerzők

  • András SIMON Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem

Absztrakt

A kínálat figyelembevételét a nemzetközi kereskedelmi modellekben sokáig az akadályozta, hogy az alkalmazott elméleti paradigmákban a termékek választéka adott volt. Így az előadásokat az összkereslet és a relatív árak határozzák meg. Az újabb kutatások hívták fel a figyelmet arra, hogy az értékesítés mennyiségében nagy szerepe van annak is, hogy hányféle terméket kínálunk. A termékváltozatok növelésével az exportálók növelhetik a forgalmukat anélkül, hogy az ár vagy összkereslet változna. E tulajdonság figyelembevétele a nemzetközi kereskedelem empirikus modelljeinek olyan új specifikációját igényli, amely a kereslet mellett "egyenrangúan" a kínálatot is szerepelteti.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-20

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek