A bizonytalanságnak és a vevőkör nagyságának együttes hatása az árakra

Szerzők

  • Kolos Csaba ÁGOSTON Budapesti Corvinus Egyetem

Absztrakt

Ebben a cikkben azzal foglalkozom, hogy a kockázat és a vevőkör nagysága együttesen hogyan hat a termék árára. Kétféle piacot hasonlítok össze: egy biztosítási piacot, és egy termékpiacot. A kétféle piac között az a legfontosabb különbség, hogy termékpiac esetében az eladó számára csak ott jelentkezik kockázat, hogy el tudja-e adni a terméket, míg biztosítási piac esetében az eladó a termék értékesítése után is szembesül kockázattal. A cikk során megmutatom, hogy a vevőkör növekedésének ellentétes hatása lehet a termék árára termék- illetve biztosítási piacok esetében.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-18

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek