A közös értékteremtés fogalma a szolgáltatástudományban

Auteurs

  • Zsolt Garai Pécsi Tudományegyetem Filozófia Doktori Iskola

DOI :

https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.02

Résumé

Concept of value co-creation in service science
Zsolt Garai
In this paper I examine the conceptual innovation in service science, related to co-creation of value. To  understand better the service logic behind the concept, I first reconstruct the need for such a reform, and I  argue that under some interpretations the concept cannot play the role we expect from it. I illustrate the application of these interpretations in a specific domain of its best practices, namely in ITILv3 and ITILv4. Then, to frame and clarify some philosophical underpinnings behind the concept, I relocate the idea into an ancient concept of joint action and friendship. I identify some presuppositions of the idea of collectively shared and created values in virtue of this philosophical analogy, namely concerning its instrumentalism on  practical reasoning about ends and values.

Biographie de l'auteur

Zsolt Garai, Pécsi Tudományegyetem Filozófia Doktori Iskola

Garai Zsolt a PTE Filozófia doktori iskolájának doktorandusza. Kutatási területei: alkalmazott etika és ismeretelmélet a szolgáltatástudományban, cselekvéselmélet, racionalitás, erényetika.

Téléchargements

Publiée

2022-03-30

Comment citer

Garai, Z. (2022). A közös értékteremtés fogalma a szolgáltatástudományban. Kultúratudományi Szemle, 3(4), 24–37. https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.02

Numéro

Rubrique

Tanulmányok

Articles les plus lus par le même auteur ou la même autrice