Az enkulturáció fogalma multidiszciplináris megközelítésben. Filozófiai, neveléstudományi, kultúrantropológiai és néprajzi aspektusok
DOI:
https://doi.org/10.15170/KSZ.2023.05.02.02Abstract
The concept of enculturation in a multidisciplinary approach. Philosophical, educational, cultural, anthropological and ethnographic aspects. The forms of early education for children have remained essentially unchanged for centuries. In examining this, the observations of ancient philosophers coincide with the findings of 20th-century social science research. The present paper reviews the terminology, definitions and interpretations of this early phase of education. The main key concepts discussed are inculcation (cultural integration), enculturation and socialisation.
Downloads
Veröffentlicht
2024-01-17
Zitationsvorschlag
Vehrer, A. (2024). Az enkulturáció fogalma multidiszciplináris megközelítésben. Filozófiai, neveléstudományi, kultúrantropológiai és néprajzi aspektusok. Kultúratudományi Szemle, 5(2-3), 25–36. https://doi.org/10.15170/KSZ.2023.05.02.02
Ausgabe
Rubrik
Tanulmányok