A közös értékteremtés fogalma a szolgáltatástudományban

Szerzők

  • Zsolt Garai Pécsi Tudományegyetem Filozófia Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.02

Absztrakt

Concept of value co-creation in service science
Zsolt Garai
In this paper I examine the conceptual innovation in service science, related to co-creation of value. To  understand better the service logic behind the concept, I first reconstruct the need for such a reform, and I  argue that under some interpretations the concept cannot play the role we expect from it. I illustrate the application of these interpretations in a specific domain of its best practices, namely in ITILv3 and ITILv4. Then, to frame and clarify some philosophical underpinnings behind the concept, I relocate the idea into an ancient concept of joint action and friendship. I identify some presuppositions of the idea of collectively shared and created values in virtue of this philosophical analogy, namely concerning its instrumentalism on  practical reasoning about ends and values.

Információk a szerzőről

Zsolt Garai, Pécsi Tudományegyetem Filozófia Doktori Iskola

Garai Zsolt a PTE Filozófia doktori iskolájának doktorandusza. Kutatási területei: alkalmazott etika és ismeretelmélet a szolgáltatástudományban, cselekvéselmélet, racionalitás, erényetika.

Downloads

Megjelent

2022-03-30

Hogyan kell idézni

Garai, Z. (2022). A közös értékteremtés fogalma a szolgáltatástudományban. Kultúratudományi Szemle, 3(4), 24–37. https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.02

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok