A vezetői bizalom kiépítésének kulcsterületei.
A vezetőfejlesztés jövője a felsőoktatásban.
Kulcsszavak:
Vezetői bizalom, Vezetőfejlesztés, FelsőoktatásAbsztrakt
A Covid-19 világjárvány átalakította a vezetői kommunikációt, amely várhatóan a vezetői szerepre és az azok gyakorlásához szükséges kompetenciákra is hatással lesz. Az eddigi tapasztalataink szerint a felsőoktatási hallgatók közül sokan készülnek rá, hogy vezetők lesznek, ezért a vezetőfejlesztés kiemelt területként jelentkezik a felsőoktatás számára. A kutatásunk fókuszában a vezetői sikeresség, eredményesség, valamint a bizalom kérdése áll. Több kutatás is zajlott a témában arról, hogy melyek azok a főbb tényezők, amelyek a vezetők iránti bizalom, elfogadás légkörét alakítják. A kutatás eredményei segítségével kiegészítő információkat kaptunk a hallgatói, vezetői kompetencia-fejlesztés lehetőségeiről, a jelenleg már futó és a tervezett szakirányú továbbképzések fejlesztéséhez, továbbá a következő kutatási ütemben tervezett kutatási elemekkel kiegészítve, a tudományos szakirodalom feltérképezésével publikációk előkészítését is megkezdjük, illetve javaslatot teszünk a hallgatói vezetőfejlesztés egyetemi fejlesztésére is.