MENNYIT ÉR A SZEXEDUKÁCIÓ? A SZEXEDUKÁCIÓ JELENLEGI KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON

Szerzők

  • Márta Zsoldos
  • Henriette Pusztafalvi

Kulcsszavak:

szexedukáció, családi, élet, nevelés, nemi, jogi, háttér

Absztrakt

Bevezetés, célkitűzés: Jelen tanulmány a magyarországi szexedukáció jelenlegi helyzetét vizsgálja, rávilágítva annak hiányosságaira és társadalmi következményeire. Bár jogszabályi szinten a gyermekek szexuális nevelésének támogatása biztosított, a gyakorlati megvalósítás elmarad a várakozásoktól, az iskolákban és a családokban egyaránt. Az oktatási intézményekben a pedagógusok képzetlensége és a jogi keretek korlátozásai miatt a szexuális nevelés nem egységes, nem hatékony, illetve sokszor nem is valósul meg. A szülők gyakran nem nyújtanak megfelelő iránymutatást a gyermekeknek, akik így az interneten található, nem mindig megbízható információkra támaszkodnak. Ez hozzájárulhat a szexuális úton terjedő betegségek, nem kívánt terhességek, valamint párkapcsolati problémák gyakoribbá válásához. A szerzők javaslatokat fogalmaznak meg a szexedukáció fejlesztésére, kiemelve a pedagógusok és az egészségügyi szakemberek képzésének fontosságát, a társadalmi konszenzus szükségességét, valamint az iskolai oktatás megerősítését.

Downloads

Megjelent

2025-10-31

Hogyan kell idézni

Zsoldos, M., & Pusztafalvi, H. (2025). MENNYIT ÉR A SZEXEDUKÁCIÓ? A SZEXEDUKÁCIÓ JELENLEGI KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON. Sport- és Egészségtudományi füzetek, 9(1). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/seef/article/view/8737