Műszaki-technikai kultúra és oktatás

Szerzők

  • István Lükő Szak- és Továbbképző Intézet PTE / KPVK SZTI [2005-] sz: -2015

DOI:

https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.06

Absztrakt

Technical culture and education
István Lükő
There are hundreds of scientifically demanding formulations on the concept of culture, rooted in colere, to cultivate. The term has been applied primarily to the cultivation of the earth. The development of technical culture has become a decisively important sub-area in the use of the term culture and in social practice. In this study we present the conceptual network and elements of culture (activity, experience, system of norms), the modern interpretation of technical-technical culture, information culture, technical-technology within an interdisciplinary framework. The focus is on the factors, effects and educational-training aspects of technical development. We cover the most important aspects of engineering education and vocational training along the
aspects of the history of science and the history of education.

Információk a szerzőről

István Lükő, Szak- és Továbbképző Intézet PTE / KPVK SZTI [2005-] sz: -2015

Lükő István automatizálási mérnök, mérnöktanár, nevelésszociológus, habilitált doktor, a PTE nyugalmazott egyetemi magántanára. Fő kutatási területei a szakképzés-pedagógiája és a környezeti nevelés, a fenntarthatóság pedagógiája. Két nemzetközi és számos hazai szakmai-tudományos szervezet tagja, alapító elnöke a HERA Környezetpedagógiai Szakosztályának és a JATES elektronikus tudományos szakfolyóiratnak.

Downloads

Megjelent

2022-03-30

Hogyan kell idézni

Lükő, I. (2022). Műszaki-technikai kultúra és oktatás. Kultúratudományi Szemle, 3(4), 83–102. https://doi.org/10.15170/KSZ.2021.03.04.06

Folyóirat szám

Rovat

Műhely