A Hackathon szerepe a vállalkozói kompetenciák és innovációs készségek fejlesztésében

Szerzők

  • Csenge Tóth University of Pécs - Faculty of Business And Economics
  • Virgínia Balogh University of Pécs - Faculty of Business And Economics

Kulcsszavak:

Hackathon, Innováció, Vállakozói egyetem, Vállalkozói oktatás

Absztrakt

A 21. századi munkaerőpiac dinamikus változásai - különösen a technológiai innovációk hatására - új készségeket igényelnek, melyek között mindenképp szerepelnek: kreativitás, innovációs képesség, probléma-megoldó és kritikus gondolkodásmód, valamint a vállalkozói attitűd. A hagyományos oktatás nehezen alkalmazkodik ehhez, így új módszerekre van szükség jelen készséges fejlesztésére. A Hackathon, mint egy intenzív, időben erősen korlátozott esemény, ahol multidiszciplináris csapatok valós problémákon dolgoznak, egyre népszerűbb oktatási eszköz, és különféle területeken és témakörök kapcsán alkalmazható. A Hackathonok fejlesztik a technikai és üzleti készségeket, a csapatmunkát, az időgazdálkodást és a kreativitást, ezzel támogatva a hallgatók felkészülését a munkaerőpiacra.

UPFBE_WP_Series 2024/3

Downloads

Megjelent

2024-11-05

Hogyan kell idézni

Tóth, C., & Balogh, V. (2024). A Hackathon szerepe a vállalkozói kompetenciák és innovációs készségek fejlesztésében. PTE KTK Műhelytanulmányok, 2024(3). Elérés forrás https://journals.lib.pte.hu/index.php/workingpapers/article/view/7830