THE IMPORTANCE OF ENVIRONMENTAL IMPACTS IN THE MARKETING POLICY OF EMIRATES, ETIHAD AND QATAR AIRWAYS
Kulcsszavak:
Emirates, Etihad, Qatar Airways, Öböl-specifikus, ismertetőjegyek, márkaépítésAbsztrakt
A világ légitársaságai különböző földrajzi, gazdasági, társadalmi és politikai kapcsolatok mentén
töltik be küldetésüket. A képességeik között jelentős különbségek figyelhetőek meg, a
harmonizáció mely célja, hogy igazságos és egyenlő üzemeltetési körülményeket, valamint
versenyhelyzetet teremtesen, jelentős akadályokba ütközött már bevezetésétől.
Kíméletlen versengés figyelhető meg a légiközlekedés korszakai során, ezért érthető, hogy a
légitársaságok jól azonosítható és megkülönböztető, ismertető jegyeket keresnek. Az utaslétszám
növelésének, valamint az ügyfelek lojalitása megtartásának elkerülhetetlen módja lett egy erős
márka és az azt körülvevő reklámtevékenység kiépítése. Ez csak a komplex környezeti feltételek
pontos ismeretével és ezen ismeretek megfelelő alkalmazásával érhető el.
Az elmúlt tizenöt évben az Emirates, Etihad és Qatar Airways légitársaságok világszintű vezető
szerepet értek el. Működésük középpontjában átgondolt márka építés és marketing filozófia
figyelhető meg, melynek elemei például szolgáltak a polgári légiközlekedés más szereplői számára
is.
E tanulmány ismerteti az üzemeltetés környezeti feltételeit: az elemzés középpontjába a Perzsa
öböl déli része került.
A tanulmány megkísérli bemutatni azokat a földrajzi és demográfiai kapacitásokat és „Öbölspecifikus”
jellemzőket, amelyek helyzeti előnyhöz juttatták e légitársaságokat és jelentősen
befolyásolták a légiközlekedés gazdaságos üzemeltetését.