Mit üzen a múlt?
Gondolatok a II. világháborút követő gyermekvédelmi reformtörekvésekről és a gyermekköztársaságokról
DOI:
https://doi.org/10.15170/DIKE.2021.05.01.08Kulcsszavak:
children’s republic, child protection, the best regards of the child, World War II, reform pedagogy, Boys Town, GaudiopolisAbsztrakt
One of the greatest global traumas of the 20th century was World War II. Millions of children have become abandoned. In this extreme life situation, professionals, responsible adults and reform educators felt it their job to embrace and save them. They worked to ensure that orphaned children could continue their lives without a family background. In my study, I present the importance of action instead of ‘bystander effect’ and the importance of ‘becoming capable’ and ‘empowerment’ instead of simple care for children in need through a couple of examples of so-called children’s republics, primarily Father Flanagen’s Boys Town and Gábor Sztehlo’s Gaudiopolis.
Downloads
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License
Open Access politika: A folyóirat nyílt és korlátlan hozzáférést biztosít a tartalmához. Bárki jogosult a közzétett tartalmak letöltésére, felhasználására, nyomtatására, terjesztésére és/vagy másolására a nemzetközileg elfogadott tudományetikai normáknak megfelelően.
A folyóirat (Kiadó) szabadon elérhetővé és letölthetővé teszi a cikkeket saját hivatalos, kiadói honlapján, időbeli korlátozás nélkül. A cikk első közzétételének joga kizárólagosan a Kiadót illeti. A Szerző elfogadja, hogy a Kiadó a cikket oly módon teszi közzé, hogy a cikk felhasználási jogaira bármely harmadik fél számára az első közzétételt követően a Creative Commons Attribution-NonCommercial-SharAlike 4.0 (CC-BY-NC-SA 4.0) licenc feltételek az irányadók. A Kiadó e licensz keretében átalakíthatja a cikket tetszőleges elektronikus formátumba, a cikket számítógéppel vagy elektronikus adathordozóra másolhatja. A Kiadó a cikk közlési és felhasználási jogát megoszthatja bármely harmadik féllel, illetőleg e jogokat bármely harmadik féllel közösen gyakorolhatja. A Kiadó a Szerző nevében felléphet a cikkel kapcsolatos jogsértések, jogtalan felhasználás és szellemi tulajdon sérelmét jelentő magatartások esetén. Gyakorolhatja mindazon jogokat, amelyeket a fent megjelölt „CC BY NC SA 4.0” licenc feltételek lehetővé tesznek harmadik felek számára.